Pagalbos į namus ir dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos sertifikuotos "EQUASS Assurance in Social Services"
2025 m. kovo mėn. 12-13 d. Varėnos socialinių paslaugų centre vyko įstaigos atitikimo EQUASS kokybės vadybos sistemos reikalavimams.
Auditui buvo ruošiamasi iš anksto suderinus visas detales: audito programą, būtiną pateikti dokumentaciją apie Įstaigos požiūrius ir rezultatus. Auditas vyko taip, kaip buvo numatyta audito programoje. Organizacija pateikė visą reikalingą dokumentaciją prieš ir audito metu. Paslaugų gavėjai, artimieji, personalas, steigėjas, socialiniai partneriai pokalbiuose dalyvavo pagal audito planą. Susitikimų metu auditorė turėjo visas galimybes patikrinti, kaip požiūriai ir procedūros įgyvendinami kasdienėje praktikoje ir kaip jie dera su EQUASS kokybės sistemos principais.
2025 m. balandžio 8 d. gautas pranešimas iš EQUASS biuro Briuselyje, kad peržiūrėta ir patvirtinta BĮ Varėnos socialinių paslaugų centro audito ataskaita. Mūsų įstaigos paslaugos (patenkančios į taikymo sritį) atitinka visus EQUASS Assurance kriterijus.
Audito ataskaitoje pateiktas apibendrinimas:
Varėnos socialinių paslaugų centro lyderystė atsiskleidžia per aiškų organizacinį kryptingumą, vertybių laikymąsi ir gebėjimą telkti komandą kokybiškam darbui. Įstaiga yra viena didžiausių socialinių paslaugų teikėjų Varėnos rajone, apimanti beveik visas paslaugas pagal socialinių paslaugų katalogą. Tai rodo stiprų organizacinį valdymą, gebėjimą efektyviai planuoti ir valdyti žmogiškuosius bei techninius išteklius. Vadovybė palaiko darbuotojus, reaguoja į kylančius iššūkius, stiprina komandinį darbą ir prisideda prie nuolatinio veiklos tobulinimo proceso.
Organizacijoje dirba motyvuoti, profesionalūs specialistai, dažnai gyvenantys toje pačioje teritorijoje, gerai pažįstantys vietos žmonių poreikius. Tai leidžia jiems reaguoti greitai ir lanksčiai į paslaugų gavėjų situacijos pokyčius. Darbuotojų kaita maža, kolektyve jaučiama emocinė darna ir komandinė dvasia. Darbuotojas dažnu atveju ne tik užtikrina reikiamas paslaugas, bet ir teikia emocinį palaikymą paslaugos gavėjams.
Įstaiga sistemingai įgyvendina žmogaus teisių apsaugą ir etikos principus, remdamasi Teisių chartija ir Etikos kodeksu. Paslaugų gavėjai informuojami apie savo teises, skatinami aktyviai dalyvauti priimant sprendimus. Kasdieniame darbe puoselėjama pagarba, orumas, konfidencialumas, empatiškas bendravimas. Etiniai ir teisiniai aspektai yra integruoti į visus paslaugų teikimo procesus.
Socialinių paslaugų teikėjas stiprina bendradarbiavimą su socialiniais partneriais – seniūnijomis, sveikatos priežiūros įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis. Prireikus įsitraukia sveikatos priežiūros specialistai ar platesnės komandos, o tarpsektorinis bendradarbiavimas užtikrina visapusišką pagalbą asmeniui. Informacija dalijamasi su partneriais ir artimaisiais, siekiant efektyvesnio sudėtingesnių situacijų sprendimo.
Paslaugų gavėjai įtraukiami į planavimo ir sprendimų priėmimo procesus. Įstaigos darbuotojai reaguoja į besikeičiančius poreikius, atliekami vertinimai, koreguojami individualūs pagalbos planai. Kuriama įgalinanti aplinka, kurioje žmogus išlieka aktyvus savo gyvenimo sprendimuose. Darbuotojai geba pastebėti net smulkiausius pokyčius ir atitinkamai reaguoti.
Nustatyta, kad įstaiga atitika EQUASS kokybės vadybos sistemos reikalavimus, pagalbos į namus ir dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos sertifikuotos "EQUASS Assurance in Social Services".